„A pénzügyi rendszer lehetővé teszi a vállalatoknak és a háztartásoknak, hogy pénzt tudjanak utalni és fogadni – ami nélkül a társadalmi és üzleti élet fogaskerei szép lassan csikorogva leállnának. A fejlett gazdaságokban a pénzügyi rendszer főleg azt a célt szolgálja, hogy a háztartások életük végéig irányítást tudjanak gyakorolni a pénzügyeik felett; gyermekkorban az oktatásban jelennek meg a pénzügyek, később az otthon vásárlásában, a család ellátásában, és a nyugdíjas évekre való megtakarításban. A fejlett gazdaságokban a pénzügyi rendszer lehetővé teszi a megtakarítók pénzének átcsatornázását az infrastruktúrába, befektetésekbe, és mindeközben a rendszer hatékonyan menedzselni is képes ezt az infrastruktúrát és a befektetéseket. Sőt a pénzügyi szektor még abban is segít, hogy az egyének és háztartások a modern élettel járó kockázatokat is kezelni tudják.
Egy pénzügyi rendszer hatékonyságát az jelzi, hogy mennyire képes eleget tenni ezeknek az elengedhetetlen funkcióknak. Egy pénzügyi rendszer etikussága abban áll, hogy bizalmi kapcsolatot tart fenn és őriz meg a többi gazdasági szereplővel, ezzel támogatja a funkciói elláthatóságát. Az elmúlt ötven év a gazdasági életben a pénzügyiesedés korszakának tekinthető, melynek fókuszában a kapcsolatok helyett vitathatatlanul a tranzakciók álltak, illetve
egy olyan pénzügyi ipar látott napvilágot, mely nagyrészt saját magával üzletel, magával társalog, és a saját maga által felállított kritériumok szerint értékeli saját magát.
Egy jó pénzügyi szektor kiváló teljesítménnyel látja el a pénzügyi szektortól elvárható funkciókat. Egy jó pénzügyes eltökélten műveli a pénzügyes szakmát. Az etikus pénzügyi szektor pedig az, amelyik soha nem feledkezik el arról, hogy milyen céllal is hozták létre. Új nézőpontra van szükségünk és a katolikus társadalmi tanok segítenek ezt meglelni.”
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Mindezt úgy, hogy 2019-ben még 214 milliárd forintos tartalékot hagytak a főváros kasszájában, az iparűzési adóból pedig minden eddiginél több bevétel érkezik.
MacIntyre újra meg újra a közösség, a transzcendens célszerűség mellett érvel, az üdvösség horizontját rajzolva fel azon végső összefüggésként, amelyre tekintettel a személyes és közösségei élet értelmesen formálható. Mezei Balázs megemlékezése.
Durván veszített keresztény szavazói körében az előző húsz évben a Demokrata Párt. A tőle elpártolók a Republikánus Párthoz álltak át, a keresztények nagy többsége már Trump-szavazó, legalábbis egy amerikai politikatudós szerint.
A csütörtök este pápának választott Robert Francis Prevost bíboros a XIV. Leó pápa nevet fel, amivel XIII. Leóra utalhat. De ki volt XIII. Leó? És I. Nagy Szent Leó?
Milyen nevekből hányat viseltek a pápák? Mióta vesznek fel pápai nevet, és ki használta utoljára a saját nevét? És mik a problémák a számozásukkal? Papalógiai cikkünk.
Nem értem mi köze a katolikusoknak a pénzügyekhez. Az nem egy másik valláshoz tartozik? :-)
Persze, jó lenne, ha jó lenne... majd egy más korban, más világban...előbb utóbb az összezártságunk a bolygón majd kikényszeríti, hogy jóban legyünk.